Friday, June 12, 2009

Konsep Satu Malaysia bertunjang kepada Perlembagaan Negara

Konsep Satu Malaysia bertunjang kepada Perlembagaan Negara

Konsep Satu Malaysia yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebaik mengambil alih kepimpinan negara akan terus bertunjangkan kepada Perlembagaan Persekutuan.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata Perdana Menteri turut memberi jaminan bahawa konsep itu yang memberi penekanan terhadap mengutamakan kehendak rakyat akan terus memperkasa setiap perkara tersurat dan tersirat yang terkandung di dalam Perlembagaan.

Jaminan Perdana Menteri itu diberikan kepada Ibrahim dan 20 anggota Perkasa yang melakukan kunjungan hormat ke atas Perdana Menteri di sini hari ini.

Ibrahim berkata jaminan oleh Perdana Menteri bersesuaian dengan kepentingan kerajaan untuk menjaga kepentingan kaum bumiputera termasuk di Sabah dan Sarawak.

“Keadaan semakin jelas dan kekeliruan yang berlaku angkara tokok tambah oleh pihak-pihak tertentu berjaya diselesaikan dalam pertemuan hari ini dan Perkasa senang hati dengan penjelasan Perdana Menteri mengenai konsep Satu Malaysia,” katanya kepada pemberita selepas

0 comments: